Toplumsal cinsiyet rollerinin en kazığından yaşandığı ülkemde birşeyler söylemek biraz okuyan herkesin boyununun borcudur. Bu ülke cami duvarına işeyip beni okuttuysa, benim onun insanlık suçlarını görüp yorumlamama kapılar açtıysa, kendi bilir.
O yüzden eşcinsellerle ilgili yazıyorum.
O yüzden fahişelerle ilgili de yazacağım. Ve konsomatrislerle, ve eskortlarla, ve striptizcilerle...

Gördüğüm en güçlü kadınlardır onlar. Mübala etmiyorum.
Bir gün 900lü hatları arayıp "cinsel tatmin" arayan erkekler gibi, hattın ucundaki kadına soruyorum:
"Neden bu işi yapıyorsun?"
Cevabın  "kader utansın" tarzı bir kılığa bürünmesini beklerken "alemci sesiyle" o bana:
"Seni burjuva seni, konuşma be!"
diyerek diğer hattaki herife "tatlıım" diyor.!!
Amerika'da strip club'lar yaygındır. En ucuz ve iyi yemek oralardadır. Birine gidiyorum. Renoir tablolarından fırlamış bir nu sahne aklımda. 2-3  düzine kadın çıplak ve hepimizden yüksek kaidelerde anıt gibi dikilip salınıyor... Donup kalıyorum. Böyle bir güzellik tanrının aklına bile gelmez ki. Evet, bulutlar konusunda iyidir ve gün batımlarında, bazen de ormanlarda. Ama kadın, sözde onun ikinci sınıf saydığı mahlukat, topukları içkilerimizle dolu masalarda, gözleri, ah gözleri uzaklara dalmış sanki hepimizden üstünler ve onlar zaten yıldızlar!
Orada durup düşünüyorum. Fotoğraf makinesi yasak diye göz hafızamla çekiyorum fotoğraflarını. Bill diyor ki eğer yarın onları okulda görürsek burada hiç görmemiş gibi yapmalıymışız. Tamam diyoruz. Ertesi gün okulda kızları arıyor gözlerim. Güneş gözlüğü takan ne çok kız var koridorlarda. Hiçbiri yıldız değil. Ama o yıldızlar, o içki masalarının güzel dev kraliçeleri, ben bahşişlerini jartiyerlerine sıkıştırırken bana aynı sözleri gözleriyle söyleyen kadınlar hep aklımda: "seni burjuva seni!"...
Burjuva görünen bir arkadaşın evindeyiz.Gece ilerliyor, şımarıyoruz; Youtube'dan Ankara pavyonlarından görüntüler açıyoruz. Bir video'da iki kadın Ankara havalarında göbek dansı yapıyor kelli, felli ve bıyıklı adamlarla. Popolarını öyle bir sallıyor öyle absürd raks ediyorlar ki gülüyorum deli deli. Arkadaşım tokat gibi şunları diyor "keşke bunlardan biriyle tanışsam, sevgilim olsa". "Nasıl ya? " diyorum. " Baksana ne kadar özgürler" diyor, " öyle özgürlük kimsede yok etrafımdakilerde". Durup düşünüyorum. Yok evet, ben hiç bir zaman o kadar rahat olamadım. Hep insan ayırdım, hep duruma göre davrandım. Kendi sınırlarımı an be an çizen hep ben oldum. Çünkü toplumsal cinsiyet rollerinin işaret ettiği gibi davranmak "aile terbiyemde" vardı.
Eskort kızlardan bahsediyor birisi de. Diyor ki kızlar üniversite mezunuymuş ve mesela bir kokteyle yalnız gitmek istemeyen bir erkeğe sadece "dam" olmak için belli bir ücret alırlarmış. Erkek ileri gitmek isterse ücret artar, oradan erkeğin evine gidilirmiş. Üniversite mezunu kızlar tercihmiş bu işte, yoksa öyle yarı-formal ve prestijli ortamlarda hemen yanındakinin ne tür bir kadın olduğunu anlarmış elalem. Üzülmenin ötesinde bir merak duyuyorum. Acaba başka şartlarda doğsaydım bana neler olurdu?
Bir kız tanıdım, şimdi diyemeyeceğim bir ortamda. Kız belediyede çalışıyor. "Ben" diyor, "borçlarımı nasıl ödüyorum sanıyorsun?" " Bazen" diyor" biriyle çıkarsın, ki ablam da aynısını yapıyor, dersin ki şuraya bu kadar taksidim var, bu kadar borcum. Sonra gidersiniz, bir kezde iş bitince tekrar edersin. Böylece güzel şeyler alırsın giyecek, borçlarını ödersin!". Utanıyorum, yaşım 17. "Orospu" diyorum içimden. 32 olunca anlıyorum, kişiliğinin ezilişini, lanet sistemin üzerindeki baskısıyla o küçük yaşta nelere mecbur kaldığını da ancak öyle kendini var edebildiğini bizlerin arasında.
Almanya'da bir kulüpteyiz. Işık, duman ve coşku var etrafta. Yanımdaki diyor ki "bak şu kıza, nasıl giyinmiş, ben orospuyum beni kullan diye bağıyor!" Patlatmak istiyorum tokadı. Straplez bluz altına mini etek giymiş. Böylece seksi çağırıyor gibi gerçekten de ama ya yaşam ona başka tecrübe kanalı vermediyse??? Senin gibi züppelerin kafasından neler geçtiğini, onlardan neler öğrenebileceğini, ya da nerelerde daha iyi yemek yiyip, nasıl güzel şeyler giyebileceğini öğrenmesinin tek yolu mini etekten geçiyorsa?? Kısacası ya fakir, eğitimsiz ama meraklıysa? Ama senden benden özgür bir zihni varsa? Tabularla tıka basa dolu değilse aklı ve davranışları- kimbilir ne basıklara rağmen- rahatsa?
Acaba başka şartlarda doğsaydım striptizci, eskort, gizli fahişe ya da "kevaşe" olur muydum. Olurdum herhalde.
Deneyimden başka bir haltı olmayan bu hayatın -hele ki insanoğlu merakla lanetlenmişken- başka türlü ne anlamı olurdu ki? Ondandır, başka şartlarda doğan kadınlara duyduğum saygı. Onlar, hepimizden; borsada para kaybedip stresten ölenlerden, mesleki hırslarıyla boğulanlardan, "copy cat" kadınlardan, erkeklerden, orta ve üstü sınıfın bütün mahlukatından daha güçlüdür. Yaşamın lağımında neler var bilmeden işemek neye yarar? O lağımın beğenmediğiniz gücünü istediğiniz kadar yoksayın, orası var. Gayler var, fahişeler ve gizli fahişeler ve sergileyiciler. Ve lağımın yeraltı dünyası değil mi sana ilham veren? Utanmadan aşağılaman ne diye?
"Her zaman bir sergileyici oldum, bilmeden de olsa eğlence dünyasının bir parçasıydım" diyen şu kadın gibi (Lütfen ama lütfen hepsini izle) :



Ve o kadın der ki " Eğer hayatıma yeniden başlasaydım, tamamen aynı seçimleri yapardım. Yapardım; şimdi olduğum kadın için ve yaptığım seçimlerle öğrendiklerim için... Ben güçlüyüm!"

Toplumsal cinsiyet rollerine karşı durmak hayatı anladığını sanan her cinsin görevidir. Kadın, deneyim, para ya da statü için erkeğin tüketiminden korunmalıdır.
Kadını rahat bırakın.

6 Comments:

  1. Özgür Ceren Can said...
    asabımı fena halde bozduğun için seni usanmadan okuyorum Hich...
    Hich said...
    :) hıhı, asap bozmak için haber de seyredebilirzin yewrum... Ama haberler benim yaptığım gibi sonrasında asabını düzeltemez di mi? dondurma ısmarlayıp düzeltcem asabını:) nefiz kokteyller yapcam. Bi iyileşiym, fırk...
    Kamil Konyali said...

    İlk dinlediğimde sözlerine dikkat etmememe rağmen müziği ile içime bir hançer saplayan Turn the Page buraya "cuk" diye oturmuş. Hele sigarasını içip kızını taşıdığı sahne.. Başka bişey söylemeye de gerek yok zaten :(
    Hich said...
    evet.. çok üzücü... :( ve nasıl da gerçek...
    Kamil Konyali said...

    Bir fikir vermesi için Antispace e

    http://www.youtube.com/watch?v=hWrk-brFCrY
    Hich said...
    Ne kadar ilginç.. çok teşekkürler Kamil;)

Post a Comment




 

Blogger Template | Created by Adam Every